Застрахователят е длъжен да изплати щетата в рамките на 15 работни дни от момента, в който сте предоставили всички необходими документи. Ако застрахователят не изпълни това свое задължение може да се мисли за предявяване на иск за получаване на дължимото застрахователно обезщетение. Ако същото бъде изплатено по-късно, то застрахователят ще дължи и лихва върху обезщетението за забавата. Застрахователното обезщетение следва да е такова, че да отговаря на размера на реалната вреда. Най-честия начин, за да се определи размера на вредата е да се поиска проформа фактура от сервиз, който може да извърши ремонта, за да знаете какво би Ви струвало да остраните щетите. Това може да бъде всеки сервиз, стига да не става дума за т.нар. луксозни подобрения, като каквито се определят сервизи за тунигн на автомобили, които предлагат луксозни подобрения на колата, а не просто ремонт. Ако имате нужда от съдействие сме на разположение. Кантората ни има значителен опит със застрахователни казуси.
Неизплатена щета от ГО
21.05.2021
Вашият въпрос:
След претърпяно леко ПТП(по вина на друг водач), на 10.12.2020г. заведох щета към застрахователното дружество. Последният необходим документ (банкова сметка) подадох на 25.01.2021г. И така до днешна дата все още нямам изплатено обезщетение. Многократно звънях в централата и от там получи като краен срок за изплащане датата 05.05.2021г. След изтичане на този срок даваха уверение че "до края на седмицата сумата ще бъде изплатена". Какви действия мога да предприема в случая? Към момента не мога дори да получа информация, на каква стойност са оценени щетите по автомобила.
Нашият отговор:
Още въпроси и отговори
-
кражба на МПС с оставен малък талон в колата 26.07.2019Здравейте, Преди 3 месеца колата ми беше открадната през нощта. Малкия талон и застрахователната полица бяха в колата. Няколко седмици по-късно колата беше намерена разфасована в автоморга - почти всички части без купето, а двигателя с изпилен...Научи повече
-
Какво бих могла да направя при некачествено извършено остраняване на щета? 01.01.2000Здравейте! Имам пълно КАСКО в ДЗИ. Колата ми беше боядисана в техен доверен сервиз. Подписала съм приемо-предавателен протокол. Боята започна да се лющи, подува на места и др., очевидно е некачествено боядисана. Направен е оглед в ДЗИ, на който аз...Научи повече