За задълженията към мобилни оператори се прилага 3-годишната погасителна давност, която започва да тече от датата на която е следвало да бъде заплатена фактурата, в която е обективирано задължението. При това положение, от значение е кога е настъпила изискуемостта на задълженията, които се претендират, както и дали са предприемани действия за спиране/прекъсване на давността.
давностен срок за просрочено и изискуемо задължение към Теленор
17.02.2020
Вашият въпрос:
Получена е покана от 29.05.2017 г. от колекторска фирма за доброволно изпълнение на изискуемо задължение за 353,52 лв. към Теленор. Договорът с Теленор е две годишен - до 2018 г. Последното плащане по договара е направено на 16.03.2016 г. след което други вноски не са правени. Въпросът ми е: Изтекъл ли е 3 годишния давностен срок и какво следва да направя? Надявам се да получа отговор, за което предварително Ви благодаря.
Нашият отговор:
Още въпроси и отговори
-
писма от СГ груп ООД 21.03.2017Здравейте! През определени периоди от 2,3 месеца получавам уведомителни писма от СГ Груп с постоянни предупреждения /закани/, как ще бъда осъден за неплатени задължения. Касае се за 2005, 2006 год. когато имах договор с БТК дом. телефон. След...Научи повече
-
Тригодишна давност за задълженията към БТК 16.01.2012Имам задължение към БТК от 2003г. През 2009г. е минало дело без да съм уведомен и съм пропуснал възможността за защита. След делото има издаден изпълнителен лист. Въз основа на него съдия-изпълнител ме търси и иска да ми наложи запор в/у личния ми...Научи повече