За задълженията към мобилни оператори се прилага 3-годишната погасителна давност, която започва да тече от датата на която е следвало да бъде заплатена фактурата, в която е обективирано задължението. Предвид отдалечеността във времето, ако кредиторът не е предприемал действия за спиране/преъксване на давността, към настоящия момент задълженията Ви са погасени по давност. Следва да имате предвид, че ако заплатите задължението си доброволно, макар да е погасено по давност, няма да имате възможност да искате връщане на заплатената сума, тъй като изтичането на давността лишава кредитора от възможност за принудително изпълнение, но вземането продължава да съществува. Тъй като давността не се прилага служебно в гражданското право, кредиторите отказват да отпишат задълженията преди да има влязло в сила съдебно решение, което да установява недължимостта им поради изтекла погасителна давност. Спорен е обаче въпросът за наличието на правен интерес у длъжника за такъв иск във Вашата хипотеза. При това положение, най-добрият вариант е да поддържате актуален постоянния си адрес, респ. настоящия, ако имате регистриран такъв, тъй като при евентуално дело срещу Вас съдебните книжа ще бъдат изпращани на този адрес. В случай на заведено дело срещу Вас, следва своевременно да организирате защитата си.
Старо задължение към моб.оператор
17.02.2020
Вашият въпрос:
Здравейте, Днес получих обаждане от някоя фирма, която ми озвучи дълг към теленор, почти 700лв. Този номер е бил на моето име, но го ползваше приятел. Последната вноска е била направена август 2016. Дали може да се погаси по давност и какво трябва да направя. Благодаря предварително.
Нашият отговор:
Още въпроси и отговори
-
как се анулира граждански договор 15.08.2022Здравейте! Трябваше да вляза на операция и в болницата разбрах, че осигурителните ми права са прекратени, въпреки, че плащам осигуровки. От НОИ ми казаха, че сметката ми е блокирана миналата година, заради граждански договор, с който ми е платена...Научи повече
-
Задължения към теленор 25.02.2019Колко е давността на задълженията към този операторНаучи повече