За задълженията към мобилни оператори се прилага кратката 3-годишна погасителна давност. Давността започва да тече от момента, в който е следвало да се заплати фактурата, в която е обективирано задължението. Най-вероятно към настоящия момент задължението Ви е погасено по давност. Тъй като в гражданското право давността не се прилага служебно, мобилните оператори, респ. колекторските фирми, отказват да отпишат задълженията след заявление от длъжника. При това положение имате възможност да заведете дело за установяване недължимост на сумите. В практиката обаче е спорен въпросът дали такова производство е допустимо. Предвид обстоятелството, че живеете в чужбина, най-добрият вариант за действие е да поддържате актуален постоянния си адрес в България (важно е да има някой, който да получи документите, при евентуално дело срещу Вас), тъй като при евентуално дело срещу Вас там ще бъдат изпратени документите. Това е по-добрият вариант за действие, тъй като ако те инициират производство срещу Вас, ще можете да се защитите своевременно. Ако получите документи от съда, можете да се обърнете към нас за съдействие!
Старо задължение към глобул
12.10.2018
Вашият въпрос:
Здравейте. Получих писмо за задължение към глобул 120лв. Аз не знам дори дали наистина дължа. От 13 години живея в чужбина. Какво мога да направя.Благодаря.
Нашият отговор:
Още въпроси и отговори
-
Запор на трудово възнаграждение 08.03.2021Имам запор на сметката, по която получавам заплатата си. Защо не спират сумата, след превод на заплатата и остатъка да си го тегля с картата, а и тя е блокирана. Имам предвид банковата карта,по която ми превеждат само заплатата?Научи повече
-
Разплащателна сметка от 2008 19.02.2019Здравейте ! Оказа се ,че имам забравена разплащателна сметка към ПИБанка. Разбрах това след почистване на стари документи . Банката никога не ме е информирала.Последното движение по тази сметка е било декември 2012 година.Сумата от около 40 лв е...Научи повече