За задълженията към мобилни оператори се прилага кратката тригодишна погасителна давност. Давността започва да тече от момента, в който задължението е станало изискуемо, респ. от момента, в който е следвало да заплатите фактурата, по която е отразено съответното задължение. Към настоящия момент най-вероятно задължението Ви е погасено по давност. Можете да предявите иск, с който да се установи, че задължението Ви е погасено по давност, но в практиката съществува спор дали този иск е допустим, тъй като някои съдии приемат, че изявлението на кредитора към длъжника, че дължи и желанието да му бъде платено, не обосновават правен интерес за предявяване на иск. Поради което, най-целесъобразният начин за действие е да чакате мобилният оператор да предприеме действия срещу Вас, в който случай ще можете да се защитите по най-добрия за Вас начин. Поддържайте актуален постоянния си адрес и в случай, че получите документи от съда, може да се обърнете към нас, за да Ви помогнем да реагирате своевременно и да организирате защитата си.
Задължение към мобилен оператор
17.11.2017
Вашият въпрос:
Здравейте, Бих искал да помоля за съвет относно задължение към мобилен оператор. Задължението ми е от 2014 година и сега започват да ме заплашват със съд. Има ли давност това задължение? И какво мога да предприема тъй като сумата по задължението не е малка? Благодаря предварително.
Нашият отговор:
Още въпроси и отговори
-
неизплащане на потребителски кредит 28.12.2017Имам теглен потребителски кредит от банка на 10.2016г за 30000 лв.В момента съм безработна и до 03,2018 ще получавам обезщетение от 40 лв на ден.От септември 2017г. се преместих в друг град и не съм внасяла вноски по кредита си.Нямам движимо и...Научи повече
-
Колекторска фирма 28.02.2020Имам задължение към мобилен оператор което е от 2012 година много пъти са ми звъняли от колекторска фирма която ме заплашва и иска да заплатя дължимата сума но тъй като смятам че е погасено по давност не обръщах внимание. На 18.02.2020 получих...Научи повече